specialnovellz

Direktlänk till inlägg 17 december 2012

Fortsättningen på kapitel 1

Av Amanda och Felicia - 17 december 2012 19:40

Chaz tog Caitlin och Justin mig och började dra oss mot vattnet och jag skrek och slog honom på hans rygg medans han bara skrattade och hoppade ner i vattnet med mig hängande över axeln....





Jag simmade snabbt upp mot utan och tittade efter bävern så att jag kan skrika på honom, han hade hoppat upp på kanten och asgarvat åt mig och jag simmade dit och började skrika åt honom


- Vad fan var det bra för ditt.. AAH!!!?

- Ooo Nån börjar bli lite på dåligt humör ser jag.

- Ja det blir jag och om di inte passar dig kommer jag låta det gåut över hela dig, och eftersom ingen här har sätt mig arg så kan ingen berätta vad som kan hända, men jag kan säga att det inte är kul iallefall.

- ooo ett litet hot från en liten fjortis.

- Det där var droppen!

jag hoppade upp på kanten och började jag den springande Justin, jag han i fatt honom och tog tag i hans hår och drog ner honom påå backen och slog honom, tills han fick tag i mina handleder och höll upp dom så att jag inte skulle lyckas slå honom och istället spottade jag honom rakt i ansiktet, vilket fick honom att släppa mina händer och torka bort mitt saliv som hamnat i hans ansikte.


- Vafan Vanessa!

- Jag varnade dig ditt lilla fan!

- Vet du hur jävla dryg och bitchig du är eller?!

- JAG KANSKE ÄR EN SÅDAN PERSON! Jag drar nu, och vänta dig inte att jag förlåter dig.

- Då slipper vi dig iallefall! Jag har fan försökt vara vänlig mot dig hela jävla dagen medans du behandlat mig som om jag inte var värd ett jävla skit!

- Men varför skulle jag vara vänlig mot någon främling jag bara har sett på tv?! Varför skulle jag förlita mig på någon som endå kommer åka på års långa turneer?! Varför skulle jag bli vän med en som endå kommer lämna mig och skapa ett tomt hål?

med dom orden lämnade jag Justin. och även dom andra.

när jag väl var hemma sprang jag upp på mitt rum och tog fram ett par mjukis brallor och ett linne och la mig i sängen där jag tog fram min dator och loggade in på twitter och skrev en  ny tweet

" Dagen hade kunnat vara  bättre... "

jag logade in på skype och skrev till olika vänner som var hemma i sverige, o efter en stund loggade caitlin in och frågade varför jag stack och jag skrev " Fråga killen jag aldrig vill se eller träffa igen.."

eefter det loggade jag ut. jag orkar fan inte...

*

NÄSTA DAG ( PÅ MORRGONEN )

*

Jag vaknade av att solstrålarna letade sig in igenom persiennerna, Jag vill inte till skolan... Jag vill inte träffa någon.. Men jag reste mig upp och letade reda på ett par jeans och ett linne och sedan gick jag ner till köket och gjorde iordning en macka och ett glas juice och gick vidare in till vardags rummet där jag satte på tv och började bläddra mellan massa olika kanaler med lika menings lösa program på varje.

jag gick upp till mitt rum och sminkade mig samt tog vad jag behövde så att jag kunde börja sparka iväg mot skolan.


Väl inne på skolgården gick jag fram tii enren och steg in igenom dörrarna och möttes av samma högljudda stämning som alltid. jag gick mot mitt skåp och tog mina grejer och gick vidare mot lektionen utan att leta efter cait eller någon av dom andra, jag orkade verkligen inte med några frågor just nu.. Jag kom först in i klass rummet och gick och satte mig längst bak där jag hoppades jag skulle få sitta själv men självklart så chaz mig och gick fram till mitt bord och satte sig och kollade på mig med undrande blickar men jag kollade bara mot magistern utan att lyssna. jag väcktes ur mitt tänkande av att klockan ringde och det var dags för rast, jag skyndade mig förbi eleverna för att slippa att chaz skulle ställa massa frågor om igår, jag gick ut och satte mig under ett träd där ingen annan brukar sitta,  Jag orkade inte gå på en lektioon till så jag sklokade resten av dagen. men jag satt alltid under det trädet, tills skol klockan ringde om att skoldagen var slut så man kunde gå hem. Jag började gå mot utgången är jag skulle börja sparka iväg hemmåt men där stog... Justin?

****


Nu är fortsättningen! Tycker ni?

Tjaee..... Dom e inte direkt vänner iallefall.. :/

Men vad tror ni Nessa tänkte när hon ser Justin stå där??

KOMENTERA SÅ E NI GÖLLIGA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda och Felicia - 19 maj 2013 17:02

Vi ska radera bloggen... :( inte mitt beslut men jag har inte lust att skriva en novell själv och felicia vill inte skriva... Hejdå... Pussissar...

Av Amanda och Felicia - 19 maj 2013 16:49

Vi har inte uppdaterat något :o förlååååt! Jag ska skicka iväg ett sms till felicia och se hur vi ska göra!! ...

Av Amanda och Felicia - 26 mars 2013 18:22

Hejsan! Förlåt att det är så dålig uppdatering av mig, jag har ganska mycket i skolan nu vid slutspurten innan påsklovet. vi får påsklov på torsdag så dåhoppas jag att jag lägger upp ett inlägg!   under påsklovet kommer det bli bättre uppdatering...

Av Amanda och Felicia - 20 mars 2013 13:05

Morgonen efter vaknade jag utav det höga tjutandet från väckarklockan. Med en irriterad suck stängde jag av den och satte mig segt upp på sängkanten. Morgondagen hade minst sagt varit en katastrof, och värre blir det när mamma får reda på det..  Ja...

Av Amanda och Felicia - 17 mars 2013 12:52

    Chaz perspektiv.     Hade Vanessa just tryckt upp tjejen mot väggen?   wow.. Chaz.. henne ska du inte bråka med..   Vanessa sa åt dom att dra åt helvete och det gjorde dom. hon vände sig om och blickadde ut över matsalen. Allas blic...

Presentation


Hejsan! vi är 2 tjejer som driver denna novellblogg! Hoppas ni gilla'rt och stannar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards