specialnovellz

Direktlänk till inlägg 11 mars 2013

Kapitel 1

Av Amanda och Felicia - 11 mars 2013 20:48

Nya novellen.


( Lite "inledning" eller hur man ska säga )

Vanessa är 15 år och kommer från Sverige med sin bror Michael som är 17 år och sin mamma Sandy. Vanessa är en tjej som älskar att åka skateboard och rida. Vanessa är även en musikalisk talang hon kan spela piano,gitarr och sjunga. Vanessa och hennes familj flyttar till Canada ( vet att man skriver Kanada men det är lättast att komma ihåg C) men det dom inte visste var att Justin bor på samma gata som dom. kommer dom kanske bli vänner? eller mer?

Vad kommer hända? kommer det något spännande? vänta och se!

 

 

Vanessas perspektiv

 

nu har det gått två dagar sedan vi flyttade in i det här huset och jag hatar fortfarande tanken på att detta är mitt hem.. jag ville aldrig flytta från Sverige, visst jag hade inte så många vänner men där fanns min bästa vän..Kevin. Mamma säger att vi borde träffas lite mindre bara för att hon fick reda på att vi brukar sitta o tjuv-röka ute i skogen.. So What om vi gjorde det? Det är väl endå mitt liv? och mamma bryr sig ju ändå inte.. hade hon brytt sig hade hon låtit mig stanna i Sverige..

 

jahapp. klockan är 13.15 och jag har inte ens gått runt och försökt hitta i detta förjävliga kvarter.. men ja.. jag får väl ge det ett försök.

Jag bytte om till lite snyggare kläder och sminkade mig lite naturligt innan jag gick ner för den vita trä trappan vidare mot hallen där jag snörade på mig mina converse och tog min skateboard och gick ut.

okej, här rullar man fram längs det grusiga asfalts vägen, och jag vet inte ens vart vägen leder.. men jag har ju mobilen med mig ifall det händer något.

 

jag har åkt runt i minst en timme och jag har inte hittat någonting intressant. och jag vet inte vägen hem... men vänta, Där lite längre bort står det en kille som håller på med sin telefon, jag går och frågar honom om vägen. 

-hejsan.. ursäkta?

- Hejsan!

- jo, jag undrar om du kan vägen till centrum.. jag flyttade hit till Canada i förrigår och hittar inte riktigt än.

- åk den där vägen ända tills du ser en skylt där det står "Stratford,Centrum" den är inte svår att missa.

- Tack så mycket!

jag började sparka iväg men plötsligt ropade killen till mig igen

- Vänta, vad heter du förrästen?

- Vanessa, Självdå?

- Justin.

- Vi kanske ses Justin.

jag kunde skymta ett leende på hans läppar när jag vände mig om igen och sparkar iväg mot centrum.

 

jaha. nu är man i centrum och är på väg hem. som tur är så har Michel sagt att det bara tar fem minuter att gå hem från Starbucks där jag är nu och ska sparka iväg hem.

 Änterligen är jag på uppfarten till huset, jag drar upp dörren och stiger in och tar av mig skorna och går vidare in till köket där Michel sitter och äter lite Toast.

- Vad har du gjort då syrran?

- åkt skateboard, dudå?

- Ah. suttit o spelat.

- okej

jag gick fram till kylen och kollade om det fanns något jag kunde tänka mig äta men det fanns det inte så jag gick upp till mitt rum och lade mig i sängen och öppnade datorn och tittade till twitter och sökte på Justin. men jag visste inte vad han heter i efternamn men jaja. det kom upp ett konto som heter "JustinBieber" så jag kollade in det och det var han. Det var Justin. vänta nu lite... Är han känd?! Men..? Vad gör han i en liten stad som stratford? o vänta.. han är ju fan här i från!  Jag har pratat med Justin Bieber? vänta vänta... vad kommer hända om vi skulle bli vänner? kommer jag få ett privatliv? eller kommer jag inte? jaja jag är ju inte vän med han och det är inte så stor chans att vi blir det så det är inget att fundera över.

 

klockan börjar nu närma sig  9 och imorgon har jag min första skoldag.. OH SHIIIT! jag har inte valt kläder! jag springer till garderoben och rotar desperat efter ett par snygga kläder, jag valde tillslut ett par svarta jeans och en vit stickad tröja. jag tycker det borde duga i alle fall.


***

 

Ja, det var första kapittlet och I know det är jätte kort och dom träffas så men jag har massor ideer till sen! nu måste jag träna tyska.. har ett prov imorgon.. men ja.. ska försöka skriva nästa kapittel så fort som möjligt! SES! PUSS.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda och Felicia - 19 maj 2013 17:02

Vi ska radera bloggen... :( inte mitt beslut men jag har inte lust att skriva en novell själv och felicia vill inte skriva... Hejdå... Pussissar...

Av Amanda och Felicia - 19 maj 2013 16:49

Vi har inte uppdaterat något :o förlååååt! Jag ska skicka iväg ett sms till felicia och se hur vi ska göra!! ...

Av Amanda och Felicia - 26 mars 2013 18:22

Hejsan! Förlåt att det är så dålig uppdatering av mig, jag har ganska mycket i skolan nu vid slutspurten innan påsklovet. vi får påsklov på torsdag så dåhoppas jag att jag lägger upp ett inlägg!   under påsklovet kommer det bli bättre uppdatering...

Av Amanda och Felicia - 20 mars 2013 13:05

Morgonen efter vaknade jag utav det höga tjutandet från väckarklockan. Med en irriterad suck stängde jag av den och satte mig segt upp på sängkanten. Morgondagen hade minst sagt varit en katastrof, och värre blir det när mamma får reda på det..  Ja...

Av Amanda och Felicia - 17 mars 2013 12:52

    Chaz perspektiv.     Hade Vanessa just tryckt upp tjejen mot väggen?   wow.. Chaz.. henne ska du inte bråka med..   Vanessa sa åt dom att dra åt helvete och det gjorde dom. hon vände sig om och blickadde ut över matsalen. Allas blic...

Presentation


Hejsan! vi är 2 tjejer som driver denna novellblogg! Hoppas ni gilla'rt och stannar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards