specialnovellz

Direktlänk till inlägg 15 mars 2013

Kapitel 2

Av Amanda och Felicia - 15 mars 2013 19:06


Kapitel 2.

 

Vanessas perspektiv


Jag vaknar av att mamma knacka på dörren och frågar om jag är vaken och jag svarar med ett enkelt ja. Jag steg upp och gick direkt till min garderob och tog fram en blå halsduk, en vit tröja och ett par svarta jeans, jag satte på mig dom och satte fart mot smink bordet och började sminga mig lite lätt. Efter jag sminkat mig färdigt satte jag fart ner för trappan för att äta frukost, Michael satt redan vid bordet och åt när jag kom ner så allt var redan fram dukat så jag satte mig bara ner och började äta.

När jag ätit färdig tar jag undan min disk och går till toaletten för att borsta tänderna.

Jag går ut i hallen och sätter på mig mina converse och tog min skateboard och ska börja rulla mot skolan. 

Jag var äntligen framme och skulle gå in genom entren när en kille kom fram och skulle hälsa på mig.

-      Hejsan! Jag är Chaz.

-      Hej. Ariana heter jag.

-      Du är ny här va?

-      Ja, jag flyttade hit för 3 dagar sedan.

-      Men då kanske du vill ha sällskap till expiditionen?

-      Ja det skulle vara snällt.

-      Kom då.

 

Vi gick in genom entren och vidare genom korridoren till en brun ful dörr där det stod ”expidition” på skylten.

-      Tack så mycket Chaz!

-      Det var så lite så, ska jag vänta på dig?

-      Ja det skulle vara  snällt.

Jag gick in genom dörren och tanten bakom det stora bordet tittade upp

-      Vad kan jag gjälpa den unga fröken med?

-      Jag är ny och skulle behöva mina böcker och ett schema.

-      Jahaja, så det är du som är Ariana?

-      Ja frun.

-      Jaha här har du.

Hon tog fram några böcker, en nyckel och en lapp där mitt schema var.

-      Du har skåpet  212.

-      Tack frun.

 

Jag gick ut ur rummet till Chaz som stod utanför och väntade på mig.

-      Vilken lektion har du Chaz?

-      Biologi, dudå?

-      Samma.

-      Bra!

Vi gick till mitt skåp så jag kunde lämna mina grejer och gå vidare till lektionen som skulle börja om ungefär 5 minuter. 

Vi gick in och Chaz drog mig snabbt till ett ledigt bord långt nere i hörnet.

-      God morgon alla elever!

-      Miss. Vi har en ny tjej  klassen! Skrek en kille som satt på andra sidan klass rummet.

-      Jaha? Vart är hon då?

-      Här.. sa jag lite blygt

-      Jaha men kom fram och presentera dig inför klassen kära barn.

Chaz ger mig ett uppmuntrande leende och jag tar ett djupt andetag och går fram till tavllan.

-      Jag heter Ariana, jag kommer från sverige. Jag är 15 år och ja.. jag gillar att sjunga?

-      Har klassen några frågor  till Ariana?

Det var ett fåtal händer som flög upp.

-      Kevin.

-      Kan du inte sjunga lite då?

-      Ähh.. njej.. jag tyvker inte om att sjunga inför folk.

-      Lisa

-      Vill du sitta bredvid mig?

-      Sorry men jag sitter bredvid Chaz.

-      Ariana du kan gå oh sätta dig igen.

Jag gick tillbaka och satte mig bredvid Chaz och nu är det bara typ 50 minuter kvar…

40 minuter senare..

Det är 10 minuter kvar på lektionen sen har vi lunch.

Klockan ringer och dags att gå på lunch, jag går med Chaz och tar min mat och vi sätter ocss och börjar äta.

Idag var det pasta och köttfärssås.

Plötsligt känner jag att något kallt träffar mig och känner att jag blir alldeles blöt ner över ryggen, jag reser mig upp och vänder mig om och där står det en tjej met stort flin på sina läppar.

-      Vad fan var det bra för?!! Skrek jag åt henne.

-       Det där, MIN pojkvän, håll dig borta från honom.

Jag tittar snabbt på Chaz som sakta ställer sig upp och kollar både argt och förvånat på tjejen som hällt mjölk på mig.

-      Och vem är du om jag får fråga? Nu var det Chaz som tog till orda.

-      Äru dum eller?

-      Om det är någon som är dum så är det du, du är avundsjuk på en tjej som har sin första skoldag, det är fel och fegt av dig att hälla mjölk över henne + att ljuga om att jag är ihop med dig är bara löjligt.

-      Så du tänker sitta med den där lilla slampan?

Där gick gränsen. Jag spände käkarna och började gå fram till henne, Chaz försökte ta tag i min arm men jag röck undan den.

-      Är du lite sur, fitt nylle.

Jag tog tag i hennes krage och tryckte upp henne mot väggen som var bakom henne.

-      Nu lyssnar du på mig din lilla hora. Man beter sig fane mig inte som du gör. Rör du mig eller någon som jag känner igen eller säger en enda taskig kommentar så åker du på stryk. Fattar du?

 

Man såg rädslan i hennes ögon, det här ska bli kul.

 

-      Ääh.. äh.. okej..

-      Bra, Nu DRA ÅT HELVETE!

 

Hon och hennes kompisar drog fort som satan iväg ut ut mat salen. Jag kollade runt i matan och fick se att alla blickar var riktade mot mig..


 ****


Ja det blev ett lite längre kapitel idag. Ska göra fortsättningen imorgon när jag kommer hem!

Puss!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda och Felicia - 19 maj 2013 17:02

Vi ska radera bloggen... :( inte mitt beslut men jag har inte lust att skriva en novell själv och felicia vill inte skriva... Hejdå... Pussissar...

Av Amanda och Felicia - 19 maj 2013 16:49

Vi har inte uppdaterat något :o förlååååt! Jag ska skicka iväg ett sms till felicia och se hur vi ska göra!! ...

Av Amanda och Felicia - 26 mars 2013 18:22

Hejsan! Förlåt att det är så dålig uppdatering av mig, jag har ganska mycket i skolan nu vid slutspurten innan påsklovet. vi får påsklov på torsdag så dåhoppas jag att jag lägger upp ett inlägg!   under påsklovet kommer det bli bättre uppdatering...

Av Amanda och Felicia - 20 mars 2013 13:05

Morgonen efter vaknade jag utav det höga tjutandet från väckarklockan. Med en irriterad suck stängde jag av den och satte mig segt upp på sängkanten. Morgondagen hade minst sagt varit en katastrof, och värre blir det när mamma får reda på det..  Ja...

Av Amanda och Felicia - 17 mars 2013 12:52

    Chaz perspektiv.     Hade Vanessa just tryckt upp tjejen mot väggen?   wow.. Chaz.. henne ska du inte bråka med..   Vanessa sa åt dom att dra åt helvete och det gjorde dom. hon vände sig om och blickadde ut över matsalen. Allas blic...

Presentation


Hejsan! vi är 2 tjejer som driver denna novellblogg! Hoppas ni gilla'rt och stannar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards