specialnovellz

Alla inlägg under december 2012

Av Amanda och Felicia - 26 december 2012 19:51

Sorry att jag inte bloggat på ett tag men jag har ingen data justnu.. Kan försöka skriva på mobilen men tror inte det kommer bli så långt isf.

Av Amanda och Felicia - 17 december 2012 19:40

Chaz tog Caitlin och Justin mig och började dra oss mot vattnet och jag skrek och slog honom på hans rygg medans han bara skrattade och hoppade ner i vattnet med mig hängande över axeln....





Jag simmade snabbt upp mot utan och tittade efter bävern så att jag kan skrika på honom, han hade hoppat upp på kanten och asgarvat åt mig och jag simmade dit och började skrika åt honom


- Vad fan var det bra för ditt.. AAH!!!?

- Ooo Nån börjar bli lite på dåligt humör ser jag.

- Ja det blir jag och om di inte passar dig kommer jag låta det gåut över hela dig, och eftersom ingen här har sätt mig arg så kan ingen berätta vad som kan hända, men jag kan säga att det inte är kul iallefall.

- ooo ett litet hot från en liten fjortis.

- Det där var droppen!

jag hoppade upp på kanten och började jag den springande Justin, jag han i fatt honom och tog tag i hans hår och drog ner honom påå backen och slog honom, tills han fick tag i mina handleder och höll upp dom så att jag inte skulle lyckas slå honom och istället spottade jag honom rakt i ansiktet, vilket fick honom att släppa mina händer och torka bort mitt saliv som hamnat i hans ansikte.


- Vafan Vanessa!

- Jag varnade dig ditt lilla fan!

- Vet du hur jävla dryg och bitchig du är eller?!

- JAG KANSKE ÄR EN SÅDAN PERSON! Jag drar nu, och vänta dig inte att jag förlåter dig.

- Då slipper vi dig iallefall! Jag har fan försökt vara vänlig mot dig hela jävla dagen medans du behandlat mig som om jag inte var värd ett jävla skit!

- Men varför skulle jag vara vänlig mot någon främling jag bara har sett på tv?! Varför skulle jag förlita mig på någon som endå kommer åka på års långa turneer?! Varför skulle jag bli vän med en som endå kommer lämna mig och skapa ett tomt hål?

med dom orden lämnade jag Justin. och även dom andra.

när jag väl var hemma sprang jag upp på mitt rum och tog fram ett par mjukis brallor och ett linne och la mig i sängen där jag tog fram min dator och loggade in på twitter och skrev en  ny tweet

" Dagen hade kunnat vara  bättre... "

jag logade in på skype och skrev till olika vänner som var hemma i sverige, o efter en stund loggade caitlin in och frågade varför jag stack och jag skrev " Fråga killen jag aldrig vill se eller träffa igen.."

eefter det loggade jag ut. jag orkar fan inte...

*

NÄSTA DAG ( PÅ MORRGONEN )

*

Jag vaknade av att solstrålarna letade sig in igenom persiennerna, Jag vill inte till skolan... Jag vill inte träffa någon.. Men jag reste mig upp och letade reda på ett par jeans och ett linne och sedan gick jag ner till köket och gjorde iordning en macka och ett glas juice och gick vidare in till vardags rummet där jag satte på tv och började bläddra mellan massa olika kanaler med lika menings lösa program på varje.

jag gick upp till mitt rum och sminkade mig samt tog vad jag behövde så att jag kunde börja sparka iväg mot skolan.


Väl inne på skolgården gick jag fram tii enren och steg in igenom dörrarna och möttes av samma högljudda stämning som alltid. jag gick mot mitt skåp och tog mina grejer och gick vidare mot lektionen utan att leta efter cait eller någon av dom andra, jag orkade verkligen inte med några frågor just nu.. Jag kom först in i klass rummet och gick och satte mig längst bak där jag hoppades jag skulle få sitta själv men självklart så chaz mig och gick fram till mitt bord och satte sig och kollade på mig med undrande blickar men jag kollade bara mot magistern utan att lyssna. jag väcktes ur mitt tänkande av att klockan ringde och det var dags för rast, jag skyndade mig förbi eleverna för att slippa att chaz skulle ställa massa frågor om igår, jag gick ut och satte mig under ett träd där ingen annan brukar sitta,  Jag orkade inte gå på en lektioon till så jag sklokade resten av dagen. men jag satt alltid under det trädet, tills skol klockan ringde om att skoldagen var slut så man kunde gå hem. Jag började gå mot utgången är jag skulle börja sparka iväg hemmåt men där stog... Justin?

****


Nu är fortsättningen! Tycker ni?

Tjaee..... Dom e inte direkt vänner iallefall.. :/

Men vad tror ni Nessa tänkte när hon ser Justin stå där??

KOMENTERA SÅ E NI GÖLLIGA!

Av Amanda och Felicia - 13 december 2012 19:35

Vanessa håller på och flyttar in i ett hus i  oniario,Stratford,Canada med sin bror och sin mamma. Hon är 14 år. Hon har redan hunnit börja i skolan och har redan hittat 3 nya vänner Caitlin, Chaz och Ryan. Men vad hon inte visste va att hon är vän med Justin Bieber's vänner, Hon är inget vidare fan av Justin. Kommer dom bli vänner? Kommer dom bli fiender? Svaren kommer... ;)

******


Jag vaknade av mammas högludda bankande på min sovrums dörr.

- VAKNA NESSA!

- JAG E VAKEN, STICK HÄRIFRÅN!

- Tala inte till mig på det sättet Nessa!

- Jaja, GÅ! * Suck* snälla..


Jag rotade fram ett par shorts och en tröja som jag kunde ha till och byte snabbt om sedan sprang jag ner för trappan till köket där min bror och mamma satt.

- Godmorgon Nessa!

- Godmorgon Charlie!

- värst vad du var glad då! något speciellt pågång?

- Nä inte igenterligen men jag ska hem till Caitlin efter skolan såe!

- Jaha.


jag tog fram en skål och en sked och satte mig vid bordet där youghurten redan stog framme.

Jag slevade i mig min youghurt och titta snabbt på klockan för att se hur mycket tid jag har att fixa mig, ungefär 20 minuter, Jag sprang upp för trappen in på mitt rum och vidare till toaletten där jag först sminkade mig sen även plattade mitt hår för att sedan behöva springga tillbaka till mitt rum för att ta mobilen och springa vidare ner för trappan där jag drog på mig mina vita convurse och vidare ut där jag tog min skateboard och började sparka iväg mot skolan.



Jag letade upp Caitlin för att sedan gå mot våra skåp där jag skulle lämna brädan och ta mina matte böcker,

- Heej!

- Heej Cait!

- Det e okey att killarna hänger med oss efter skolan?

- självklart!

- går det bra om en annan kompis kommer också?

- Ja, Vem då?

- Du får se sen!


med dom orden drog hon mig vidare till våra skåp där jag lämnade min skateboard och tog grejjerna jag skulle ha för att sedan gå vidare mot klass rummet för en timmes matte..



Sista lektionen och bara 4 minuter kvar, läraren babblar om att vi ska komma ihåg engelska läxan till imorron, * RIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIING* skolan var nu slut och alla elever rusade ut ur klassrummet och vidare mot skåpen eller utgången, jag gick lungtoch stilla till mitt skåp där jag förmodligen skulle möta Caitlin med ett stort leende, och såklart stog hon där med sitt fånigt stora leende.

- hej! Varför flinar du så creapy?

- Hahhaha Hej! för att du ska få träffa en kompis till mig Chaz och Ryan.

- Och? Han/Hon är väll bare en vanlig människa? eller är Hon/han En utomjordling?

- Hahaha du e rolig du!


vi gick småpratandes mot utgången där vi skulle sparka iväg mot Cailins hus.


Väl framme tog hon fram sin nyckel och låste upp och vi gick till vardagsrummet där vi skulle vänta på killarna och den mystisk personen ingen berättade om.


*Knack Knack knack*

Caitlin och jag rusade fram till dörren där vi öppnade dörren och där stog grabbsen och... Bieber? Vafan gör han här?!


- Hej, Jag e Justin.

- mm, Du e ju verkligen inte på typ alla tidningarna varje dag.

Justin blev nog väldigt förvånad utav mitt svar för han blev ganska tyst för en stund,

- Nessa? får jag bara typ prata med dig?!

- mm


vi gick upp på hennes rum medan killarna satte sig i vardagsrummet och antagligen pratar om mig..


- Nessa! vad e det med dig?

- Vad?

- såfort Justin kom innanför dörren så blev du väldigt kaxig?

- Jag är inget Fan av honom plus att jag blev inte alls kaxig!

- men du kan väl iallefall försöka vara snäll? för du kommer få vara ganska mkt med honnom om du ska vara med mig!

-mm..


Vi gick ner igen och killarna satt och spelade tv spel men såfort vi kom in i rummet så drogs blickarna till mig och Cait och jag bara himlade med ögonen och Caitlin Armbågade mig i sidan

- Aj! Vad var det bra för?!

- va snäll!

- jaja


Caitlin satte sig i soffan och jag redvid henne, på hennes andra sida satt Justin..

- såååå. Ska vi köra sanning eller konsekvens?

Typiskt Chaz...

- Ja! skrek typ alla förutom jag, alla drog blickarna till mig i väntan på svar.

- mm.


- Okej. Vanessa varför blev du sur när jag kom?

- För att jag inte gillar dig.

- jaha... okej..

- NESSA! va snäll!

- VAD? jag sa som det var!

- Caitlin! ta det lungt! det e inte direkt som att jag dör.


min tur att fråga .. justin..

- vad tycker du om mig.

- ehm.. jag känner ju inte dig så bra med du är Rolig?

- nej det e jag verkligen inte!

- det tror jag visste att du är. sa han och linkade med ena ögat och jag hösde bara på ögonbrynet och stirrade på honnom


- Kan vi inte bada istället?

- men jag har ingen bikini?

- låna av mig!

- okej då.


jag och Cait sprang upp medans killarna stannade där nere,Cait valde en turkos bikini som jag skulle ha och en rosa som hon skulle ha, vi sprang ner för trappan och vidare ut på bakgården där polen var och även killarna.

Chaz tog tag i Caitlin och Justin i mig och började dra oss mot vattnet och jag skrek och slogg honom på hans rygg medans han ara skrattade och hoppade ner i vattnet med mig hängande över axeln.....



****

Sååå! första Kapitlet klart! KOMENTERA!!!

Av Amanda och Felicia - 12 december 2012 21:43

HejHej! Jag heter Amanda o är 12år, gillar Justin Bieber, Miley, Selena, Demi.!.  Ja jag hade tänkt skriva lite noveller på denna Blogg! :) 

Börjar nog på dom imorron! Men det kommer handla mkt om Vänskap,Kärlek,Bråk ( Drama), Barndomsminnen, osv.

Hoppas ni kommer gillart!!

om det e något så äre bara att fråga!


Min Mail ( BARA FÖR FRÅGOR& SÅNT SOM HAR MED BLOGGEN ATT GÖRA ) = ost33n@gmail.com




seeeeeeeees

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan! vi är 2 tjejer som driver denna novellblogg! Hoppas ni gilla'rt och stannar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards