specialnovellz

Alla inlägg den 20 mars 2013

Av Amanda och Felicia - 20 mars 2013 13:05

Morgonen efter vaknade jag utav det höga tjutandet från väckarklockan. Med en irriterad suck stängde jag av den och satte mig segt upp på sängkanten. Morgondagen hade minst sagt varit en katastrof, och värre blir det när mamma får reda på det.. 

Jag kollade snabbt på klockan och såg att jag hade mycket tid på mig att fixa iordning mig. Med en tung suck gick jag mot garderoben och drog fram ett par mörka jeansshorts och ett slappt vitt linne med text. Jag drog även fram en rosa bh som skulle synas under det vita linnet och ett par matchande trosor. 
Efter att jag snabbt dragit på mig kläderna knöt jag mina vita converse på fötterna och gick in i badrummet.

Efter en noga titt på mig själv i spegeln suckade jag och tog fram hårborsten och började reda ut mitt trassliga hår. 
Jag tittade mig ännu en gång i spegeln och grimarserade.
- Wow, en dålig hårdag huh?  Jag skrattade lätt och log sedan,
tog fram en hårsnodd och flätade en fläta som la mitt hår i en fin fläta på ena axeln. 
Jag drog några drag med mascaran och log tunt mot min spegelbild. 


Väl nere i köket såg jag en lapp på bänken och tog upp den och läste sedan snabbt igenom vad som stod.
'Godmorgon gumman! Är på jobbet. Efter jobbet åker jag och Bettan till salongen och har en tjejdag. Kommer hem sent ikväll. Det finns pannkakor i kylskåpet om du vill ha! Puss - mamma'
Wow, ensam hemma hela dagen.. 
Jag suckade trött och tog ett äpple från fruktkorgen och la ned det i väskan tillsammans med min plånbok och nycklarna.
Jag kollade på klockan på väggen innan jag snabbt sprang upp för trappan och borstade tänderna. Efter det gick jag ner och tog min skateboard och sparkade segt iväg till skolan.


***


Med vinden som blåste i mitt hår åkte jag där på väg mot skolan. Det var långt kvar tills jag började så jag valde att åka mot kiosken och köpa en läsk. 
Med en läsk i handen åkte jag mot skolan, men mina tankar var långt ifrån var dom borde vara. Plötsligt åkte jag in i någon och åkte ner i marken med ett stön. Irriterat satte jag mig upp och kollade på idioten som inte sett att jag åkt där. 
Förvånat tittade jag på personen som stod med chockat min.. Justin.


******

japp, det där var mitt första inlägg! hoppas det är bra, själv blev jag inte alls nöjd. men jag skyller på att all hårfärg förstört min hjärna ;) 
Puss lovies! <3
/// Felicia

Presentation


Hejsan! vi är 2 tjejer som driver denna novellblogg! Hoppas ni gilla'rt och stannar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards